päätin alottaa sellasen postaussarjan, missä selitän nuo oikealla
olevat rakkaudenkohteeni ihan jokaisen vähän syvemmin, silleen
että mitä ne mulle merkittee ja millälailla.

1. music

ekana listassa, paksunnetulla fontilla on musiikki. se tosiaankin
kuuluu ja sopii ihan täydellisesti tuohon ylimmäksi ja parhaimmaksi,
sillä sitä se tosiaan on.

mun eka kunnon kosketus musiikkiin oli varmaan se kon aloin soittaa
pianoa pikkusynalla omaksi ilokseni about viisi vuotta sitten. vuosi sen
jälkeen pyrin ja pääsin musaopistoon kun osasin sentään jotain. muistan
vieläkin mitä soitin siellä pääsykokeissa. rakkaus on lumivalkoinen. ja
sitten vielä sain 15 min ennen miun pääsykoetta tietää, että laulamisesta
saa lisäpisteitä. no, mie lauloin sitten ihan hatusta jonkun lastenlaulun,
tähdelento sen nimi vissiin oli. sen eka säkeistö meni jotenkin tällain:

"kun nään mä joskus öisen tähdenlennon,
niin mietin mitä silloin toivoisin.
mä kuiskaan tuuleen toiveeni vain hennon,
ja annan sille siivet enkelin."

koe meni luultavasti ihan hyvin, ne ei ainakaan näyttänyt siltä
että oisin ollut surkea. silti itkin sen jälkeen kun pääsin autoon,
sillä mua pelotti hirveesti ylipäätään mennä sinne ja puhua niille ees.
jokatapauksessa mie pääsin sinne ja siitä se lähti.

sen jälkee mie ehkä rupesin kuuntelemaan musiikkiakin enemmän
ajatuksella ja soitella niitä korvakuulolta tms. oli maailman ihanin
tunne tajuta osavansa soittaa joku hieno biisi ihan vaan arvaamalla
soinnut korvakuulolta. harrastan sitä säännöllisesti vieläkin.

mulla on kotona vanha, serkkutytöltä ostettu fazerin tummanruskea
piano. mie en kai vois elää ilman sitä, koska tulee lähes joka päivä
sellanen pakottava tarve päästä soittamaan. isona mulla ois
haaveena omistaa joskus niin paljon rahaa et saisin ostettua
valkosen flyygelin. se on niin hieno.

mitä tulee sitten musiikkiin ja sen kuunteluun, niin voin kertoa
että sen avulla pääsee yli vaikka mistä. itte pääsin viime vuoden
lopputalvesta koulun alkuun kestäneestä masennuksesta eroon
nimenomaan just musiikilla. ei ollu päivää jona en ois kuunnellu
vähintään yhtä tuntia musiikkia. kirjotin/yritin kirjottaa tuolloin
myös lyriikoita, mut ne oli ihan järkyttävän angsteja että en
julkaise. ne silti autto musiikin kanssa (ja ficcien kirjottamisenkin,
tietenkin).

mie kuuntelen musiikkia niin laijasta laitaan et mua on jotenkin
vaikea luokitella mihinkään. silti pidän itteäni suht vahvasti rokkarina,
tyylillisesti ainakin, vaikka vihaankin ihmisten luokittelua. mut kai se
tuo jotain turvallisuuden tunnetta sekin lokero. mut anyways ihan
kaikkee tulee kuunneltua elton johnista cralde of filthiin. miun
muutamia lempibändejäni tässä kun listaisin niin näyttäis tämmöseltä:

- guns n' roses
- elton john
- the beatles
- frederik
- elvis presley
- cradle of filth
- stam1na
- CMX
- disney-musat
- bon jovi
- an cafe
- michael jackson
- pmmp

laajuus ei ees välttämättä tuu tuossa esille, mut koitin laittaa
suht monipuolisesti noita tuohon. anyways, musiikki merkittee mulle
ihan joka muodossa - soittaminen, laulaminen, kuuntelu, oopperat,
musiikkielokuvat - jotain tajuttoman isoa. ei voi sen tarkemmin
sanoin kuvailla sitä mitä mä tunnen ollessani yhteydessä musiikkiin.
haluisin siitä ittelleni jopa ammatin, mutta muusikon uralla ei ainakaan
elä. kai musta sitten tulis tyyliin musanopettaja, pianonsoitonopettaja
tai muu sellanen. ihan sama kunhan liittyy jollain lailla musiikkiin.

mä vaan yksinkertasesti en ois kokonainen ilman musiikkia.